바가지요금
초과 요금은 지불해야 할 금액보다 더 많은 금액을 지불하는 경우입니다.
특히 관광객이 가격을 모르는 경우 관광 목적지에서 발생합니다.
이러한 가격 책정은 목적지를 나쁘게 보이게 하고 관광객의 재방문을 방해할 수 있습니다.
투어에서 이런 일이 발생하면 투어 가이드가 가장 먼저 해야 할 일은 관광객을 진정시키는 것입니다.
점원, 판매자 또는 공급업체에게 요금이 적정한지 묻습니다
실수가 있었다면 가격을 조정하고 관광객에게 친절하게 설명하세요.
가격을 조정할 수 없는 경우, 법이나 규칙에 위배되는지 확인하고 관광객에게 어떻게 해야 하는지 조언하세요.
필요한 경우 해당 지역의 관광위원회 또는 소비자 보호 기관에 문의하세요.
이러한 현상을 방지하려면 관광객에게 관광하기 전에 초과 요금을 피하는 방법을 보여주세요.
예를 들어 가격을 미리 확인하거나 신뢰할 수 있는 상점만 이용하세요.
An overcharge is when you pay more than you should.
It happens in tourist destinations, especially when tourists don't know the prices.
This kind of pricing can make a destination look bad and discourage tourists from returning.
If this happens on a tour, the first thing a tour guide should do is try to calm down the tourist.
Ask the clerk, merchant, or vendor that the charge is proper
If there was a mistake, adjust the price and explain it to the tourist in a friendly way.
If it's not possible to adjust the price,
as a tour guide, check if it's against the law or rules
and then advise the tourist what to do.
If necessary, ask the tourism board or consumer protection agency in the area.
However, To prevent this from happening, show tourists how to avoid overcharging before taking a tour.
Such as checking the prices in advance or only using shops they trust.